Blog – Vierdaagse en aangepaste trainingen

Inmiddels zitten we op … weken training. We lopen iets voor op het schema, maar dat geeft mij alleen maar een prettiger gevoel. Afgelopen week zijn er weer verschillende dingen aangepast (en aangekocht) om de trainingen nog soepeler te laten verlopen.

Afgelopen donderdag zijn we naar Huissen afgereisd. Dan denk je Huissen? Waar ligt dat. No worries, dat dacht ik ook. Volgens de wandelkenners zit hier een enorm goede podoloog met een ruim schoenen assortiment. Allebei een afspraak van een uur en dat heb je ook wel nodig. Eerst mag je op een groene spiegelplaat plaatsnemen. Zo kunnen ze precies de stand van je voeten zien. Nooit geweten dat ik 3 zwevende tenen heb aan elke voet. Verder kwamen er nog wat termen uit die ik jullie zal besparen. Daarna mag je voor een camera wandelen. Ze kijken dan naar de afwikkeling van je voet en waar je steun nodig hebt. Bij mij zat dat in de hak en ondanks de goede afwikkeling van mijn oude (hardloop) schoenen, had ik natuurlijk wel nieuwe nodig. Het zijn (na 6 paren passen) Meindls geworden. Knap zijn ze niet maar ze zitten als pantoffels

Training
2 keer in de week 1,5 uur lopen, 1 keer spinning, 1 keer grote afstand wandelen en dan nog 2 keer krachttraining. Ja, dat klinkt niet alleen veel. Het is veel! Ook kon ik niet meer de trainingen doen zoals ik ze wilde doen. Vrijdag heb ik dit aangegeven bij een trainer in de sportschool waar ik sport. We hebben het schema aangepakt waar de grootste uitdaging in het spinnen zit. Geen kracht, alleen rotaties/conditie. Ik vind het heerlijk om met veel gewicht op mijn pedalen door te trappen, dat zal dus even wennen zijn. Verder heb ik op zondag nu echt vrij! Ik mag dan niet trainen en niet te veel doen. Lekker ontspannen en relaxen. Daarintegen moet ik mijzelf wel pushen de vrijdag te sporten. Tussen de klanten door even 1,5 uur trainen.

Gewicht
In mijn eerdere blog vertelde ik dat ik de weegschaal een beetje uit het oog verloren was. Ik was 4 kilo aangekomen. Shit.. dat was de enige reactie die ik had. Op dat moment heb ik mijzelf beloofd dat ik op de dag van mijn operatie (25 augustus) weer 80 kilo weeg. Dat betekent 6 kilo naar beneden (maar minimaal 4 want ik heb ook 2 kilo spiermassa aangekomen). Ik vind dat een fijn gewicht. Afgelopen twee weken ben ik aan de slag gegaan met gebalanceerd eten en wat vaker nee zeggen. Dit gaat goed. Ik val 0,4 kg per week af. Voor mij het bewijs dat ik prima evenwichtig op gewicht kan blijven. Oke als ik geen bedrijf opstart, een bijbaan heb en nog een fulltimebaan ernaast houdt. Ik heb nu een goede balans in mijn leven en vanuit die balans wil ik verder bouwen. Die kilo’s gaan er wel vanaf.

Echter komt dan ook weer een bepaalde onzekerheid boven. Ik wil het er gewoon af hebben en wat blijkt: ik werk met de beste afslankmethode. Ik doe weer even mee met mijn PowerSlimmers en zorg dat die kilo’tjes er weer af zijn voor de trainingen voor de vierdaagse echt zwaar worden. Ik ga ook tot 28 maart geen alcohol drinken. Dan hebben we 30 km rondom Zandvoort gelopen en heb ik wel een biertje of wijntje verdiend (als ik er zin in heb). Ik zal jullie weer op de hoogte houden van de avonturen, het afvallen, het leven zonder alcohol etc.

Liefs,
Lil

Heb je een vraag of wil je meer weten?

In een GRATIS persoonlijke intake luister ik naar jouw verhaal
en bepaal ik samen met jou het traject. Stuur mij een bericht!

Ik reageer binnen 24 uur.